Fatush – culoare, savoare si sanatate in farfurie


In anotimpul cald, corpul uman are nevoie de mai multa hidratare, dar si de mai multe vitamine si minerale pentru a face fata temperaturilor ridicate. Chiar daca atunci cand este foarte cald, pofta noastra de mancare este scazuta, trebuie, totusi, sa oferim organismului nostru nutrientii de care are nevoie pentru o functionare optima. Din acest motiv, fructele si legumele ar trebui sa reprezinte o proportie semnificativa din cantitatea de mancare pe care o consumam pe timpul verii, iar salatele sunt foarte la indemana.

In bucataria libaneza, salata Fatush sta la loc de cinste, fiind bogata in vitamine si minerale care sunt esentiale pentru bunastarea oricarei persoane. Fatush (sau variantele fattush, fattoush, fattouche) este originara din Levant si este una dintre cele mai apreciate salate libaneze, a carei reteta poate diferi usor in functie de zona in care este preparata, dar si de preferintele celor care o prepara. In restaurantul nostru, salata Fattoush contine rosii, castraveti, salata verde, ardei gras, ceapa, lamaie, condimente libaneze, crutoane de lipie, sos de rodii si ulei de masline. Deja va imaginati un bol plin de culoare si savoare, nu? Chiar asa este, doar ca mai contine ceva: o serie impresionanta de nutrienti care contribuie la inducerea unei stari de spirit excelente, dar care aduce si un plus de vitalitate.

Rosiile - Daca tineti la silueta, ar trebui sa stiti ca rosiile contin doar 18 calorii la 100 g, si sunt o sursa excelenta de antioxidanti, fibre, minerale si vitamine. Ele sunt recomandate pentru scaderea colesterolului, ajuta la prevenirea cancerului si sunt foarte bune pentru mentinerea vederii, mentinerea sanatatii membranelor mucoaselor si a pielii, precum si a sanatatii oaselor, intrucat contin acid folic, vitamina B6, vitamina C, vitamina A, vitamina E, vitamina K, potasiu, calciu si alte minerale.

Castravetii – Au si ei foarte putine calorii, 15 la fiecare 100 g. Coaja lor este o sursa buna de fibre, iar castravetii, in sine, au in componenta potasiu si antioxidanti, precum beta-caroten si alfa-caroten. De asemenea, au o cantitate semnificativa de vitamina K si alte vitamine si minerale, care ii face benefici pentru organism, pentru ca ofera o cantitate importanta de apa si electroliti si au proprietari diuretice.

Salata verde – Cantitatea de vitamina A pe care o contine salata este impresionanta, aceasta furnizand 247% din necesarul zilnic din aceasta vitamina. De asemenea, aceasta contine minerale precum fier, calciu, magneziu, potasiu si cupru. Salata verde poate preveni osteoporoza, precum si anemia deficitului de fier.

Ardeiul gras – Este bogat in vitamina A, sarac in calorii si reduce colesterolul rau. Pe langa acestea, gasim aceleasi minerale esentiale ca la salata verde, impreuna cu seleniul, precum si vitamine din complexul B.

Ceapa – Este cunoscuta ca avand un efect anti-fungic si anti-bacterian, ajutand, in acelasi timp, la scaderea rigiditatii vaselor de sange. Ceapa este un foarte bun antioxidant, intrucat contine vitamina A, vitamina C si mangan, si a fost folosita inca din timpuri stravechi datorita proprietatilor sale curative.

Lamaia – Acest fruct ofera 88% din necesarul zilnic de vitamina C la 100 g, ajuta la marirea imunitatii si are un puternic efect antioxidant si contine o cantitate semnificativa de minerale ca fier, cupru, potasiu si calciu.

Condimente – Amestecul de condimente folosit pentru aceasta salata nu doar ii ofera un gust aparte acesteia, ci aduce si beneficii asupra sanatatii celor care il consuma. Sumak-ul, unul dintre condimentele din acest amestec, reprezinta o sursa bogata de acid galic, are proprietati antifungice si antivirale si este un bun agent antiinflamator. De asemenea, menta are efect antibiotic usor, detoxifica organismul si este utila si in tratarea racelilor.

Rodia – Un fruct care pare sa fie mereu la inaltime, fiind supranumit de multe ori „Fructul anului” sau „Super fruct”, rodia asigura 40% din doza zilnica recomandata de vitamina C pentru adulti, reprezinta o sursa bogata de acid folic si contine, de asemenea, si vitaminele A si E. Acest fruct are efecte anti-imbatranire si lupta impotriva aparitiei Alzheimerului, cancerului, bolilor de inima si a artritelor.

Ati observat cate beneficii va poate aduce consumarea unei simple salate? Daca va doriti un organism care functioneaza corespunzator, o piele hidratata si luminata si o stare de bine, va asteptam sa incercati reteta noastra de salata Fatush, care este plina de sanatate, savoare si culoare!


Fatush – culoare, savoare si sanatate in farfurie la Four Seasons Bucuresti
Inapoi la Blog



EXPERIENCE THE FLAVOURS OF LEBANON



Locatie Four SeasonsLOCATIE

Locatie Four Seasons DorobantiCalea Dorobantilor Nr.177, Bucuresti
Locatie Four Seasons V. LascarStr. Vasile Lascar Nr. 81, Bucuresti
Follow USFOLLOW USFollow Us

Four Seasons Dorobanti: Urmareste-ne pe Facebook Urmareste-ne pe Google Plus Twitter Four Seasons Youtube Four Seasons
Four Seasons V. Lascar:  Urmareste-ne pe Facebook Urmareste-ne pe Google Plus Twitter Four Seasons Youtube Four Seasons
Four Seasons Dorobanti
Fine Lebanese Cuisine
Four Seasons V. Lascar